Logo’s en huisstijlen

Als we het hebben over huisstijl dan hebben we het over het visuele beeld van uw bedrijf. Zo gaat het hier over de kleuren die gebruikt worden en welk lettertype en opmaak we aanhouden. Deze elementen worden gebruikt voor onder andere briefpapier, visitekaartjes, enveloppen, websites, e-mails of bedrijfskleding.

De ontwikkeling van een goede huisstijl vereist veel tijd en aandacht. Zo moet duidelijk zijn wat het gewenste imago is naar de doelgroep toe. Pas als de functie concreet is kan gekeken worden naar de vorm. Wij helpen u graag verder op weg om met een bijzondere, opvallende, herkenbare en passende huisstijl uw bedrijf als professionele partij in de markt te zetten!

Waarom is een huisstijl belangrijk?

Door een huisstijl te ontwerpen die bij de identiteit van uw organisatie past en deze consistent door te voeren, wordt de naamsbekendheid van uw organisatie versterkt en wordt de identificatie door uw eigen medewerkers met de organisatie vergroot. Het is tevens een goede manier om je als organisatie ten opzichte van de concurrentie te onderscheiden. Huisstijl is een belangrijk onderdeel van uw identiteit en imago. Het biedt onderscheidend vermogen. Het laat uw organisatie eruit springen en bepaalde kernwaarden uitdragen waar uw doelgroep zich in kan herkennen.

Logo

Het gaat hierbij om een symbool dat verwijst naar de activiteiten of naar specifieke kenmerken van uw organisatie. Voorbeelden hiervan zijn de schelp van Shell of de ster van Mercedes. Met typografie kan een onderneming zich onderscheiden en een bepaald element uit haar kernwaarden benadrukken zoals zakelijkheid door een lettertype als arial of speelsheid door het gebruik van comic sans. Dit geldt ook voor het kleurgebruik in uw logo.

Enkele voorbeelden

  • Ontwerp van het logo
  • Ontwerp van de website/webshop
  • Ontwerp van briefpapier, enveloppen, visitekaartjes en meer

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van wat wij voor u kunnen betekenen. Als u hierover nog een vraag hebt neem dan contact met ons op.